mixat

mixat jobb, mixad musik, mixade kläder, mixat humör, mixade kompisar, mixade känslor.
Mixat massor.

Men känner mig lite glad för tillfället.
Lärde mig iofs en ny låt igår, och då blir man faktiskt lite gladare.
Dessutom, på dagis där jag jobber så ger barnen mig sån energi! för VETNI! Idag blev jag härmed "Pussmonstret"
Fatta vad dom gillade det!!
PALLA när det skriks för att dom är mesiga. Men annat skrik går.. typ ångest, eller för att de gjort sig illa, eller de känner sig lämnade. Några är ju dock precis inskolade...

Men de där ångest skriken.. ibland sitter man där med en 1 åring i knät som bara mår piss.. och ibland känns det som jag känner igen mig. Jag vet att det inte är samma sak men dessa ångestskrik får en att bli påmind.
Om att man inte mår så jävla bra som man ger ut alla gånger 0o
fast jag är fett glad och njuter av livet, no comments. Men endå..

Jag har insett det, att liksom.. vad det än gäller. På riktigt alltså så försöker jag se allt ur en positiv synvinkel.
lite galet ibland :S Men känns som att annars är det ju inte ens värt att ta upp saker och ting. eller att ens lägga ner energi på det om man nu hade tänkt se det negativt.
Det är inte VÄRT att låta ens energi gå åt till något negativt. Så tror jag att jag ser det.. För det finns så mycket hela tiden som det ska gå åt energi till, och är den inte positiv så VAFAN!

det klart man kan bli ledsen, depro, arg och allt vad det kan vara. Sånt behövs, men man väljer väldigt många gånger om man vill se någonting positivt/negativt. Jag kommer på mig själv ibland "hallå. tiffanyyyyy, what the hell? jag va ju fet-anti sist jag tänkte på det här?"

Men tror det är bra. Om jag är glad kan jag kanske få människor i min omgivning gladare.
Om jag är nere så behöver ju inte det alltid ta energi och ansträngning från andra.. Man får tackla det helt enkelt. Sen hur DET går.. det blir olika. men men..
jävligt mycket funderingar som kom upp i mitt huvud just nu.
Dessutom köpte jag en palestinasjal idag. Då sa oscar att det går inte att lyssna på viss musik när den finns inom en radie av 5 km!!! haha xD jag är inte direkt röd, jag behövde något som värmer min hals, för har planer att gå med min vår/sommar jacka hela vintern. den är mig<3

0o hm.. lär frysa ihjäl då. men what the hell. ska sova. upp halv 7 imorn, till dagis kl 8.
tjitjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0